Bergen en jungle beklimmen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van max Vermeulen - WaarBenJij.nu Bergen en jungle beklimmen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van max Vermeulen - WaarBenJij.nu

Bergen en jungle beklimmen

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg max

19 Juli 2014 | Maleisië, Kota Kinabalu

Zijn we weer! Na 6 dagen vol spanning, avonturen en vooral schrik momenten moet ik even nadenken waar ik was gebleven. In Kuching was het dus DE kans om orang-oetans te zien in een opvang park. Drie keer raden wie ze niet hebben gezien, inderdaad wij ja! We hadden het dan ook niet echt verwacht maar stiekem toch gehoopt. Na het opvang centrum hebben we in het oerwoud een "local" dorp bezocht waar we al snel weg waren om vlakbij in een rivier te zwemmen waar het echt super mooi was. Na de mislukte zoektocht van de vorige dag hebben we die avond toch nog heerlijk kunnen eten bij de islamic market in Kuching. Met 6 tassen vol kleine Maleisische snacks heb ik me helemaal vol gepropt,en dat voor €8. De volgende dag zijn we naar Bako national park gegaan met wat andere mensen uit het hostel, hier kon je gegarandeerd de neusapen zien. Nog een keer raden wie ze niet hebben gezien, inderdaad ja wij weer. Gelukkig waren hier wel echt hele mooie strandjes! Achteraf bleken de apen letterlijk achter de receptie te zitten...
De volgende dag zijn we naar Mulu gevlogen dit is de echte jungle jungle. Hier heb ik 3 dagen lang een jungle klim tocht gemaakt die eigenlijk nog erger dan de 80 was. Maar dit was echt helemaal de moeite waard. Vooral de zonsopkomst over de jungle zal ik echt nooit meer vergeten. Na dood te zijn gegaan van de spierpijn, heb ik vanochtend nog een tocht over hangbruggen in de jungle gemaakt. We zitten nu nog even te wachten om dalijk onze vlucht te pakken naar Kota Kinabalu, waar ik alleen maar aan het strand ga liggen en snorkelen. Dus laat het relaxen maat beginnen!

Groetjes Max

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

max

Actief sinds 29 Juni 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 4995

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Maleisie en Borneo

Landen bezocht: