Kuala lumpur, kuching - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van max Vermeulen - WaarBenJij.nu Kuala lumpur, kuching - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van max Vermeulen - WaarBenJij.nu

Kuala lumpur, kuching

Blijf op de hoogte en volg max

12 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Nog maar 3 dagen geleden zijn we aangekomen in Kuala Lumpur maar we hebben al zo veel leuks gezien en gedaan. We waren gebleven bij de wereldramp dat Nederland heeft verloten met voetbal. Emily en ik zijn die dag/nacht om 4 uur 's nachts opgestaan om de wedstrijd te kunnen kijken. Ik vraag me nog steeds af waarom, want de volgende dag lagen we tot 13.00 in coma. We zijn de dag maar eens begonnen met het verkennen van het oude koloniale deel van Kuala Lumpur. Hier hebben we een hele tijd met een aardige Nederlandse gepraat en rondgelopen. Vanuit deze wijk zijn we via de big market naar chinatown gelopen en hier hebben we weer goed gelachen om alle Aziatische gadget rotzooi. En zoals sommige weten gaan ik en Aziatische rotzooi goed samen. Dat was dus onslaan, en ik doenhet dunnetjes over als ik terug kom in KL. Hierna zijn we zoals altijd even een opfris beurt in het hotel gaan pakken. Om die zelfde dag na lang zoeken naar een rooftop bar te gaan, als cadeau voor mijn verjaardag. Maar toen we hier kwamen was het alleen voor 21 jaar en ouder, beetje jammer dus. De volgende dag was al ons laatste dag in Kuala Lumpur, en omdat we al veel hadden gezien tijdens al het lopen in de stad, besloten we om naar een vogel park te gaan. Dit was eigenlijk een oerwoud met heel veel mooie vogels maar dan met een enorm net er overheen. De laatste avond Kuala Lumpur hebben we super afgesloten met een top uitzicht vanaf de Menara Kuala Lumpur. Vanaf deze zendmast hadden we een super uitzicht over de hele stad inclusief de petronas towers, dus de tegenvaller van de rooftopbar was snel goed gemaakt. Deze morgen zijn we met lichte stress naar de luchthaven geracet, om onze vlucht naar Kuching te halen. Dit was de eerste stad in Borneo. We zijn hier met een Australisch stel de stad doorgelopen op jacht naar een moslim foodcourt die nergens te vinden was en dus zijn we maar neergeploft bij een Indiaas restaurant. De stad zelf was wel leuk, maar we zijn hier op Borneo vooral voor de natuur. Morgen gaan we een hele gave tour maken. We gaan dan voor het eerst waarschijnlijk orangutans zien, dus daar kijk ik heel erg naar uit. Ook bezoeken we daarna nog een oud oerwoud dorp dat helemaal van bamboe is gemaakt. Omdat een Nederlands stel me vanavond toch helemaal heeft omgepraat ga ik de 1 augustus toch nog naar Singapore. Want als ik toch in de buurt ben en het kost maar 2 tientjes, ja dan is de keuze snel gemaakt. Ik kijk heel erg uit naar morgen, en we gaan duimen dat we de orangutans zien!

Groetjes,

Max

  • 12 Juli 2014 - 16:28

    Opa Joop:

    hallo Max. Ik hoorde wat een winst die verrekijker je opleverde, zodat ik besloten heb om je " huur " te vragen voor het gebruik van die kijker. Oma en opa laten nog wel weten hoeveel huur geld we van je krijgen als je terug bent.

    Groetjes en veel plezier Oma Opa

  • 12 Juli 2014 - 21:52

    Eric Van Walsteijn:

    Door het verslag ben ik nu al geïnteresseerd in je verslag over Singapore.

  • 13 Juli 2014 - 08:55

    Tante Marlies:

    Fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben ! Hoe is't weer bij jullie ? Hier koud en regen!!!!! Geniet ervan met volle teugen !!!!! De groetjes van tante Marlies en wilfried !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

max

Actief sinds 29 Juni 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 4999

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Maleisie en Borneo

Landen bezocht: