zware leven - Reisverslag uit Kampung Tandak, Maleisië van max Vermeulen - WaarBenJij.nu zware leven - Reisverslag uit Kampung Tandak, Maleisië van max Vermeulen - WaarBenJij.nu

zware leven

Blijf op de hoogte en volg max

05 Augustus 2014 | Maleisië, Kampung Tandak

Zuchtend lig ik in m'n hangmatje op het strand onder een stel palmbomen, en ik moet zeggen dat het reislustige leven zwaar begint te worden. Het vluchten naar de schaduw omdat het witte strand letterlijk pijn doet aan je ogen is een van de vele obstakels van Maleisië. Of het eten en drinken wat nog steeds (zelfs op een van de meest toeristische plek in Maleisië) maar niet duurder wil worden dan een tientje per lunch. En vergeet vooral de strand feesten in de voor de deur liggende baai niet. Ja ik weet het, het klinkt allemaal naar, ik zou nu liever ook achter mijn bureau in Maastricht zitten terwijl de regen tegen m'n raam tikt. Maar om niet alleen maar te kunnen schrijven over hoe zwaar het leven hier is. En om niet alleen te schrijven over hoe ik vanuit mijn bed naar het strand sjok om daar wat te slapen, wat te eten en dit dan een keer of 3 te herhalen om het vervolgens iedere dag met een strandfeest af te sluiten, heb ik besloten om toch maar eens iets te gaan doen hier op Perhentian. Vandaag heb ik dan ook de stoute slippers aangetrokken en ben ik een dag vullende snorkeltocht gaan maken. Ook al had ik na Mabul even genoeg van het snorkelen, de kans om haaien te zien wilde ik natuurlijk niet onbenut laten. Nou ik denk dat ik na al dat zwoegen op het strand wat geluk verdient had, want ik heb maar liefst 5 haaien gezien! Was het niet midden tussen hordes Aziatische toeristen die niet konden zwemmen dan wel tussen Duits schreeuwende oosterburen. Maar dit mocht de pret allemaal niet drukken, ik kan zeggen dat ik met haaien heb gezwommen haha. "Gelukkig" kan ik deze vervelende plek morgen dus snel achter me laten na vandaag beide eilanden gezien te hebben, om zo nog 2 dagen te kunnen gaan genieten van al het bizarre dat Singapore te bieden heeft. Ik ben benieuwd!

Groeten vanuit het het zware leven,

Max

  • 05 Augustus 2014 - 20:20

    Cora :

    Hoi Max geweldig die verhalen van je , ja wat een belevenis he , om met haaien te mogen zwemmen , ik vond het op 25 mtr niet zo leuk , moest ook weer naar boven en aan boort van zo, n bootje heizen , met 10 kilo lood , vest en fles , en 2 duikers aan boord die het verdomde om je uit die nare situatie te helpen , dacht echt , ik ben aan de haaien n over geleverd , ,, waren wel raggerd teeth sharks van 3 mtr , geen zusterhaaien die lekker in een grotje leggen te maffen ,
    nee deze zwommen onder en boven ons langs , 5 ,6 stuks n wij zoeken op bodum naar haaien tanden hihi , uhhh Ron meer als ik , ik probeerde me te verstoppen achter hem , , en dan ook nog foto s maken ,
    Maar was wel spannend zo, n 10 km uit de kust van Durban Umkomaas Z afrika , nee dan was het duiken met zeehonden leuker en relaxed , kwamen op je vinnen af , of gekleurde snorkel , leuk leuk , geniet van je Neef Max xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

max

Actief sinds 29 Juni 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 4988

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Maleisie en Borneo

Landen bezocht: