Heenreis, Istanbul, 1e dag Kuala Lumpur - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van max Vermeulen - WaarBenJij.nu Heenreis, Istanbul, 1e dag Kuala Lumpur - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van max Vermeulen - WaarBenJij.nu

Heenreis, Istanbul, 1e dag Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg max

09 Juli 2014 | Turkije, Istanbul

Hallo allemaal,

Eergisteren was het dan zo ver. Om 11.55 vlogen wij vanaf Amsterdam naar Istanbul om over te stappen voor onze reis naar Maleisisch Borneo. Max zou max niet zijn als ik hier niet een slaatje uit wist te slaan door de overstap zo lang te laten duren zodat wij een dagje Istanbul in konden. En zo stonden wij dus met een gaar hoofd om half 5 's ochtends op de luchthaven van Istanbul. Vol goede moed wilde ik meteen de stad in om alle bezienswaardigheden in deze 20 uur te proppen, maar daar zouden we snel na waarschuwing van Emily van af zien. Na een ochtend wandeling langs de Bosporus zijn we eerst naar het Aziatische Istanbul gegaan om daar een toren te beklimmen met een super uitzicht over de stad (zie foto). Vervolgens zijn we door half Istanbul weer terug gelopen naar ons begin punt bij de haya sophia moskee en hier zijn we naar binnen gegaan om bij te komen van de warmte. Na het bijkomen hebben we een van de beruchte Bosporus rondvaarten gemaakt waar je hier mee wordt dood gegooid. Zeker de moeite waard en een top uitzicht over de hele stad vanaf het water. Om niet te "lui" het vliegtuig in te stappen zijn we ook nog even naar de blauwe moskee gegaan die ook prachtig was en hebben we een rondje gelopen door de zwaar toeristische big bazaar, waar je alles kan kopen van mooie hoofddoeken tot panter print hairextentions en van Turkish delight tot Amerikaanse brownies. Omdat een avond zonder slaap en een volle dag lopen door een stad met 30 graden toch best vermoeiend is, zijn we al vroeg terug gegaan naar het vliegveld om zo "uitgerust" en iets minder kapot het vliegtuig in te stappen naar Kuala Lumpur dan hoe we er uit kwamen. De tijd vloog dankzij de vermoeidheid dan ook voorbij. Ondanks dat heel Ataturk airport geen wifi heeft, zijn Emily en ik op jacht gegaan naar een wifi hotspot. De enige wifi die er te vinden was, was helaas de beveiligde hotspot van de business lounge van Emirates. Gelukkig hadden deze twee josti's een verrekijker mee, waarmee ze door de ruiten van de lounge hebben gezocht naar de code van de wifi hotspot (achteraf bleek dat er mensen in de lounge zaten). En zo moesten we uiteindelijk nog maar 3 uurtjes wachten voordat het vliegtuig ons met wat vertraging in 10 uurtjes naar Maleisië bracht. Aangekomen in Kuala Lumpur snel naar het hotel gegaan om ons op te frissen, waarna we daarnet een korte tocht hebben gemaakt door chinatown dat om de hoek ligt. Daarna verder gelopen naar de bekende petronas twin towers, hier hebben we een hele mooie watershow gezien. En met kfc in de hand zijn we weer naar huis gegaan. De wekker staat al op 04.00 am aan, want dan gaan Emily en ik de halve finale voetbal kijken..... Go holland go! hahaha.
We laten snel weer wat van ons horen!

Groetjes,

Max en Emily

• 09 Juli 2014 - 18:59

Ria Vermeulen:

Hartstikke gezellig vakantieverslag Max.

• 09 Juli 2014 - 19:11

Monique Vermeulen:

Mooie foto's Max, we kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Veel plezier! Pappa en mamma.

• 09 Juli 2014 - 19:12

Door:

Onder het motto: ... slapen kan altijd nog? ;-)
    Zie het al helemaal voor me, jullie 'incognito' met safariklep verstopt achter een pilaar met je verrekijker

• 09 Juli 2014 - 19:42

Eric Van Walsteijn:

Een gaar hoofd.....het lijkt wel of meneer en mevrouw potatohead op vakantie zijn.
    Ben hoe dan ook hoe het kapsel van Emily eruit ziet met panterprint hairextensions; Je gaat nu toch niet vertellen dat je ze NIET gekocht hebt.
    Jullie weten toch, uit elk land een souvenir.

Leuk creatief om de code voor WIFI te krijgen.
    Denk dat ik in het vervolg ook maar met een verrekijker in mijn toilettas op reis ga. Is natuurlijk veelzijdig bruikbaar.

Kfc in noodleland, dat kennie.
    Maar jullie maken het weer goed door jullie nacht vroeg op te staan en Nederland aan te moedigen. Wel helemaal in het Oranje, denk erom.
    En de groetjes aan Duivert........

• 09 Juli 2014 - 19:56

Cora :

HOE kom je erop verrekijker, ! Waha , heb weer wat geleerd van je , mijn verrekijker voortaan in mn rugzak hihi , gewoon overal proberen , probeerde het zelfs bij de benzinestation, lukte nog vaak ook, max geniet van je reis verslag , leuk dat jullie ook gaan kijken , duimen !
    Groetjes uit rozenburg